maanantai 6. kesäkuuta 2016

Jaksaa, jaksaa!

Viime aikoina olen ajatellut usein, että milloin 'kaikki tämä' päättyy. En todellakaan ole itsetuhoinen, vaan huomaan vain usein ajattelevani 'seuraavaa vaihetta' elämässäni.

Olen nyt tehnyt kaksi vuotta töitä omassa yrityksessä. Palkkaa olen maksanut muille, mutta itselleni en ole voinut. Joten en ole myöskään pysynyt velkajärjestelyn maksuohjelmassa. Firman tililtä olen maksanut pakolliset menot. Poissa työpaikalta olen koko aikana ollut 21 päivää. (Joka kerta ennen poissaoloa ja sen jälkeen tuplasti töitä).

Nyt on firmankin tili lähes nollilla ja laskuja vino pino. YEL, leasingit, vuokria, vakuutuksia....Kirjanpitäjän mukaan menee ihan hyvin. En kyllä tajua, miten voi paperilla näyttää hyvältä, mutta todellisuus on ihan toista.

Näyttää siltä että 'seuraava vaihe' vain lyykkääntyy eteenpäin. Yrityksen myyminen olisi mahdollista ehkä ensi vuonna. Saisin velat maksettua, mutta sitten olisin taas työtön. Joopa joo.

4 kommenttia:

  1. Itselläni on loppusuoralla vj, mutta välillä jäänyt väliin maksu eriä :( olin välillä pelkän kelan opintotuen varassa ja viime vuoden ajalta on jäänyt isommat erät maksamatta olen soitellut velkojille ja sopinut milloin pystyn maksamaan eriä. Viimeiset maksut ovat niin isot etten pysty niitä kerralla maksamaan.. Välillä tuntuu ettei tästä selviä :/ työ ja kodin ja lasten hoito vie suurimman osan ajasta. Onko tietoa että tuleeko maksamattomat erät mitä on jäänyt väliin vj:n päätyttyä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, kyllä se niin on, että koko summa, joka on laskettu kertyväksi maksuohjelman aikana, on ennen pitkää maksettava. Minullakin loppuu VJ huhtikuussa, mutta maksettavaksi jää rästit. Hyvä puoli on, että ne eivät kasva korkoa. Tsemppiä!!

      Poista
    2. Mulla olis velkajärjestelyä jäljellä 8kk. Nyt huomasin kysyä eräältä velkojalta sähköpostilla rästiin jääneiden erien summaa jotta voisin sopia maksuista. vastaus oli että 1055 euroa ja maksettava 30.11. mennessä. Muuten lähtee ulosottoon. Tiedättekö voiko koko velkajärjestely kaatua nyt tähän? Eikö velkojan tarvitse ilmoittaa että siirtävät ulosottoon. Kohta 4,5 vuotta kituuttanut, puoli vuotta painanut kahta duunia, helmikuussa sairastuin diabetekseen. Alkaa olla muutakin kuin vain tippa linssissä...

      Poista
  2. Hei, ilmeisesti ei tarvitse ilmoittaa erikseen ulosottoon siirtymisestä, mutta ulosotosta tulee 'ilmoitus vireilletulosta'. Jos menee sinne niin yritä vaan sopia maksueristä, jos et kerralla voi maksaa. Ei ulosottoon meno kaada velkajärjestelyä.

    VastaaPoista